MYŚL WYCHOWAWCZA

Posługując się metodą pedagogiczną M. Montessori, uważamy, że osoba dorosła jest przewodnikiem młodego człowieka. Z racji swojej dojrzałości to dorosły musi być krok przed dzieckiem, pozwalając mu jednak w wolności poznawać świat, siebie i innych ludzi. Nie traktujemy metody M. Montessori, jako zaproszenia do swawoli. Szanujemy wolność dziecka uznając, że jest ona drugą stroną dyscypliny. Uczymy dzieci, że funkcjonowanie społeczne opiera się na przestrzeganiu określonych zasad, a ich złamanie wiąże się z określonymi konsekwencjami.

Wychodzimy z założenia, ze szkoła jest instytucją wspierającą rodziców w ich funkcji wychowawczo-opiekuńczej. W związku z tym do szkoły zapraszamy wszystkie rodziny, które możemy wesprzeć przede wszystkim w wymiarze duchowości chrześcijańskiej i myślenia pedagogicznego, opartego na założeniu, że wychowanie polega na wyznaczaniu przez dorosłych określonych granic, w których dziecko może rozwijać się poznając konsekwencje swoich działań.

Od rodziców oczekujemy współpracy i dialogu. Chętnie omawiamy wszelkie sprawy organizując raz w miesiącu konsultacje indywidualne. Zapraszamy rodziców do włączenia się w tworzenie, upiększanie i organizowanie przestrzeni szkoły. Z góry dziękujemy za wszelką pomoc i dobre słowa, które obok konstruktywnej krytyki są dla nas wiatrem w żagle.

W dobie zaniku autorytetów, prosimy rodziców o wsparcie w budowaniu autorytetów nauczycieli. Chętnie ustalamy wspólne stanowisko, wyjaśniamy nasze działania, rozmawiając bezpośrednio w rodzicami, nie włączając dzieci w krytykę działań dorosłych. Ze swej strony również obiecujemy wspieranie autorytetu rodziców.