PROJEKTY KLASOWE

Wrzesień w klasach 7-8 jest czasem przygotowywania projektów klasowych. Zarówno tematy projektów, jak i forma prezentacji, są dobrowolnie wybierane przez Uczniów. Mogą sięgnąć po każdy temat, który ich zaciekawi. Jest to szansa na wprawienie w ruch kreatywności i wyobraźni, ale również na ćwiczenie umiejętności pracy projektowej: wyszukiwania i opracowywania informacji, współpracy w grupie oraz autoprezentacji.

7 klasa przygotowała projekt o dość popularnej tematyce, jaką jest iluzja, lecz zrobili go w bardzo nietypowej formie. Polegała ona na tym, że Uczniowie podzielili się na pięć grup porozrzucanych po różnych salach. Uczniowie 8 klasy przechodzili od stanowiska do stanowiska i byli zapoznawani przez młodszych kolegów z tajnikami iluzji. Każda grupa miała inny rodzaj iluzji do pokazania, takie jak iluzja wzroku, słuchu i tego co jemy lub pijemy.

8 klasa wybrała dość nietypowy temat, jakim jest ryż. Większość z nas je go na co dzień, ale nie zauważa w nim niczego interesującego. Uczniowie starali się podejść do tematu inaczej niż zwykle, choć w niektórych przypadkach było to trudne. Podobnie jak 7 klasa, byli podzieleni na grupy, z których każda podeszła do tematu ryżu od innej strony (m.in. podstawowe informacje o ryżu, ryż w kuchni, historia ryżu oraz ryż w sztuce). Grupa zajmująca się ryżem w kuchni zdecydowała zrobić konkurs na najlepsze danie z ryżu, a grupa która zajmowała się ryżem w sztuce przedstawiła swój temat w formie zabawnej scenki.

Każda klasa starała się jak mogła i stanęła na wysokości zadania. Myślę, że te projekty były jednymi z najlepszych, w jakich kiedykolwiek miałam zaszczyt uczestniczyć.

Tosia Malkiewicz, Uczennica 8 klasy